Ikan-Ikan

Wednesday, June 22, 2011

cerita hantu..? dongeng, realiti atau rekaan .. ?

macam-macam .
kat lorong, jalan kampung, rumah tinggal
termasuk tak ketinggalan dalam panggung wayang
hantu, hantu dan hantu .

source:


amekow!!
tak jejak tanah .

kalu dulu .
" ko jangan jejak ke tempat tue. tempat tue keras. lagi2 tengahari rembang camnie . "

tapi skang .
" weyh, ko da tngok cter antu baru kat wayang tue . glerr arr real effect antu dy . menjadi koet ."
lepas satu, satu lagi cter baru . tak penah sudah dan abesh . da buleyh potong rating cter obersea

kalu kat poster tue adr cter transformers . satu lagi RASUK. konpemm ko pilih  RASUK. 

HANTU .hantu nyea pomm skang da cantek . mekap eyeshadow merah kunen hijau putih . bajunya pom kalah nak pegi award . cantik terjahit rapi . 

ieye sudah part rekaan . dongeng pom sudah . tapi ini part real. real punye . 

aku sndiri kne koet . 

macam nie .. *nk kne sarung kacamata 3D tak ..? tayah koet . haha .

ieye al-kisah. suatu malam . aku dan keluarga berkumpul sanak saudara kat kampung . normal .  kalu kampung tue, mesti la gelap . mana ada lampu macam kat pekan nie . bunyi? mcm2 bunyi aku dengar . kejap WOOT!! . " itu burung hantu " kata nenek aku . kejap2 lagi SING!! . nenek diam . ok . nenek diam . maksudnya ada SOMETHING . aku pun nak kne diam sme . nak dijadikan cter. sume nak keluar . sebab nak pegi menolong nenek sedara buat preparation utk kenduri esok . tapi aku berdegil . tetap malas nak ikot . nak stay sengsorang . bila sume da pergi. rumah pom terasa sunyi . hati aku mula rasa tak sedap . fikiran dalam otak aku ni pom mula la melayang jauh . teringat sume hantu dalamn TV tue . dari langsuir, jembalang, termasuk la penanggal . aku pom mula tak sedap hati . aku pergi ke dapur . setibanya di dapur . NAUZUBILLAH . sekali seketul setengah badan . elok terpacak atas meja makan kat dapur tue. MATAnya merah . tersembul biji mata macam nak terkeluar . KULITnya hitam, merekah. macam keluar cacing2. LOGIKnya, kalau ianya bayangan aku, mesti aku trpkir kan hantu yang bese aku da tengok. tapi nie lain. luar dari imaginasi aku . aku terus mengigil . cuba capai handphone . call mak ayah suruh balik . setibanya dorang kat ghumah. aku mula tak sedar diri . semacam dirasuk . mak ayah aku suruh mengucap . tapi satu perkataan tak terkeluar dari mulut . aku semacam dicekik . kelam kabut gak malam tue . nenek aku da mula menangis tak berhenti . malam tue jugak mak ayah aku bawak aku balek . pergi berubat dengan ustaz.sebaik rawatan tue, baru aku sedar . alhamdullilah boleh kembali mengucap . aku masuk tidur sebab kepenatan.

bila dipikirkan balik. aku teringat jea smpai skang muka makhluk tue .
menakutkan sangat .

hanya ALLAH saja tahu perasaan aku masa tue .

jom usya RASUK nie sket . efek pom boleyh tahan .



whuts? : kalau nak diikutkan cerita seram hantu aku nie, mcm2 pengalaman aku ada . tapi kalau nak mencerita , konpem da boleyh buat buku . kalau jual konpem laris .

13 comments:

Amir Aidid said...

okayy fine , ame buka blog kamu at 2.18 in the morning and terus bernampak gambar yang pertama tu . its really freaking me out tau . HAHA .

Adam Ikan said...

aishh .. tak tbayang tue . shushah . hehe sowie

Unknown said...

bestke cerita rasuk ni?

Anonymous said...

(^___^) iman kne kuat.. mcm dlm cite KARAK!

Ceiler Mun said...

ewww.. cam seram je..

tak pernah jmpa hantu.. jadinya tak de pengalaman.. :)




^^

hamzah ian said...

lama tak jumpe antu. haha

Adam Ikan said...

khairi: yeap . btoi tue .

bell: tyh loeh .. tkott ..

hamzah: salu jmpe antu kea ..?

azalia hjsalleh said...

perghhh meremang bulu roma tau
nie bru bce cerita. kalo sendiri tgk , alamatnya mmg pengsan le

Rawkzell said...

rasuk ... suke citer hantu ye ?

afiqahnoryong said...

x dpt pika byg kan, if pika mesti.. ggrrr..

Amir Aidid said...

okayy fine . saya nampak hantu lagi . HAHA .

ohh btw , nanti jemput singgah ya .

http://pucukandubi.blogspot.com/2011/06/and-i-chose-these-blogs-for-today-3.html

shandye. said...

special effect nampak mengagumkan. best tak citer ni?

Nyamuk Terbang said...

yg penting iman..ingt ALLAH sntiasa