Ikan-Ikan

Wednesday, July 27, 2011

aku nak kaya jugak

mewah hidup . baru2 nie aku dpt tau yang makcik aku dok pulun uat business emas . bukan maen . bukan sekadar maen cakap . p hasil dy ukan maen lumayan . PLUS .. terzahir nyea cek RM 10 000+ . aku tak syak lagi yang mkcik aku bakal kaya . fuiyohh!! alhamdullilah rezeki .

# tape, t kalu maksu da ckop kaya, duet hak yg besau2 tue maksu simpan, yg tecitt kasi saya yea?

mimpi la ko ...haha

tapi musim skang sume owg kejar duit . tade duit macam ko tak payah hidup la atas muka bumi nie . baek korek  lubang, kasi tanam diri sendiri . bukan apa . ye loeh, skang nie sume duet . evenn ko pnjam pemadam kwn ko kejap jea pom,sebab pemadam ko ilang ko kne bayar. TENGOK, mne adr bnde FREE . #okie, nie aku tpoo .

senang cter, bila ko bduet ko idup senang . bler ko bduet lbeyh cket, ko boleyh idop melampau senang . tak payah susah2 masak kat umah . amik fon, kol jea pizza, mekdi . senang kann ..? henpon plak usah la ko cter. cakap jea . setakat I phone tue ko buleyh bli lima . satu kasi mak . satu lagi ayah . awek lagi . even leyh kasi maid sekali pakai .siap bgi pakai no line lagi . topup ap barang . wahh .. MEWAH . 

tapi ingat semakin kaya bermaksud semakin banyak tanggungan.hutang berlambak .
dalam kekayaan itu juga ada hak orang lain sama .tunaikan zakat, bantu yang mana sengsara .
ingat, semua orang merasai rezeki dari ALLAH
cuma ada yg bernasib baik, tak lper jgak kepada yang kurang baik .

ada jugak ckp orang .

 " bila kau semakin kaya, sebenarnya kau bertambah miskin "

sebab kau diberi kemewahan, tapi kemewahan nie makan diri . buat ko semakin jauh dari agama, jauh dari tuhan .
nauzubillah . tingkat kesedaran . INSYAALLAH 


till next BOO bubbling


whuts?: awok esok kalo kaya la kann. awok kalu buleyh nak cat umah kaler PINK . haha SIGH!!

7 comments:

Asyraf Arif said...

aku kaya budi bahasa. opsss. HAHA

ikan said...

bagus .

susah nak cri owg kaya budi bahasa nie .

muhamad hanif said...

money is not everything, BUt everything needs money..

Far8 budak baik said...

hahaha..tu ar kn..
dah kaye lupe diri..
tapi nnti kau dah kaya..
kawin 4 lahhhh...
kurang kan kaye tuu..
hahahahahaha

ikan said...

anipp : ieye . aku stuju . susah koet blerr tade duet nie

Far8 : haha . tue lar sal . klu kasi 4owg nie jea tape la. skali blerr owg da beranak2 . haa . miskin lak jdik nyea

Rozuan Ismail said...

betul tuh,semakin kita kaya,semakin besar dugaan kita.huhu

amir aizat said...

betula lah ad org ckap tu,hehe