Ikan-Ikan

Sunday, March 3, 2013

Hai Kuantan!

Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera.
 
Yey! Isnin datang lagi, dan Isnin yang baru ini bukan Isnin yang aku masih unemployed. Alhamdulillah, aku dah dapat placement untuk fasa kedua kursus yang aku join bulan lepas. Usaha, lepas usaha, Alhamdulillah aku dapat company kat Kuantan dengan kawan-kawan aku. Alhamdulillah, syukur.
 
Awal pagi aku sampai Kuantan. Dari Ipoh, Perak aku naik bas. Macam-macam aku rasa. Heavy sangat nak tinggalkan kampung halaman sana. Hampir 6 jam perjalanan, dan Alhamdulillah aku selamat sampai kat Kuantan ini.
 
 
Pinjam Pak Cik Google sat.
Aku sempat tengok Sungai Pahang.
 
 
And opkoss, sangat tak rasa hepi bila nak kena berhijrah, duduk jauh dari family, mulakan hidup baru kat tempat yang aku belum pernah sampai. Semua aku risau. Boleh ke tuh, Boleh ke nie? Semua macam tak berapa nak OK.
 
Tapi tuh la, sebab tanggungjawab, nak belajar, nakkan future lebih baik. Aku redahkan jugak. Cuma aku mintak korang doakan aku. Semoga aku kuat, aku buleyh perform placement 6 bulan kat sini, aku sihat dan selamat kat sini. Amin. Insyallah, aku pun doakan korang jugak.
 
Esok hari first kije, lapor diri kat company. Mohon tarik diri dulu. Take care semua!
 
 
WHATS?: Syukur, Allah tahu. Dia tempatkan aku dengan kawan2 baik aku. :)

No comments: