Ikan-Ikan

Friday, April 29, 2011

tak perlu panjang, sederhana pun cukop baik

pendek memadai ..

tatkala bermain dengan saiz ni,
bermacam2 berlegar dalam kepala
tak kurang jugak macam2 yang berkecamuk otak
macam kisar bawang+cili kering dlm blender

pfftt!!
ingat masak sambal ikan bilis kea ap? *miss my mom's cook


no! no!
please clear up your mind ..
hehe ..

al kisah,
pedoman bagi aku seorang blogger baru ..
banyak keliru + celaru ..
kadang2 BLURR .. xnampak apa2 ..
for me, blogging is not just share ur feeling, love or whats
its wide baby .. luas .. suka hati kita la kann ..?
maybe mahu cter about pets, fashion *im one of them,business, experience, masak2 dll ..

sol, sol, sol * go! JOZAN ..
dalam memulakan langkah dan usaha menjadi salah seorang blogger terkenal
semestinya bermula dgn  simple steps but with consistency
apa dia tue? haa ..

*ini rasa aku, kowang senyap ieye?


  • selaku blogger baru, memikirkan identiti blog itu penting, normal! as beginner just explore whut so everr yang blogger offer .. template, gadget.. use the as maximum as you can .blog gegerl penuh bunga2, blog abg2 sedikit eksklusif.. haa..mcm tue la ..ikut citarasa masing2 .. blog aku simple jea .. haha.
  • mahu kelihatan sedikit adbance dan kacak bergaya mengujakan, perlu loeh ckit2 rajin membuka blog tutorial. ini membimbing ieye? sangat membantu .. nak tambah clock, cursor mengerlip2, kartun gerak2 haa.. gtue .. try bukak usya baek punya tengok .. mungkin nak template cantek2 cket tue, boleyh cari. mintak tolong encik GOOGLE yang memungkinkan segala .. turut serta si FIREFOX hutan.. 
  • follower? shoutmix membantu. banyakkan blogwalking and rajin2 la ieye menaip FOLLOWED.. mencuba adalah lebih baik dari berdiam diri .. mungkin memakan masa .. tetapi kalau disertakan kesungguhan insyallah membantu .. sikit2, lama2 naik jadik BROGA .. haha 
  • entri? ini yang aku kata saiz-saiz tue,panjang sederhana atau pendek haha. melalui pengamatan aku. ada yang panjang meleret ..ada juga yang sederhana dan tak kurang juga beberapa ketul ayat .. saiz itu kurang penting nyea ieye ..? yang penting, pikirkan satu impak, faktor X yang mampu menarik minat rakan2 blogger lain membacanya *selain menaikkan trafik .. haha..
  • contest? banyak antara blogger rajin mengadakan contest, jangan malas, rajinkan diri untuk menge-JOIN-kan diri.. ini adalah pendedahan bagi anda .. atau kata lain PUBLISITI .. membantu dalam menaikkan jumlah follower anda

haa!! itu dia ieye ..
antara ramuan untuk dijadikan santapan hidangan semua
*ting tang ting tang .. ALEXANDER .. gtue ..
ini sepenuhnya antara2 cara yang aku prektikkan .. just sharing keyh ..

aku kagum blog2 nie .. macam:-


blog-blog ini serba sedikit memberi inspirasi untuk aku berblogging .. nice .. im one of the loyal follower 

till next BOO-bubbling 
BUBYE

2 comments:

Rozuan Ismail said...

tq so much my dear

ikan said...

my pleasure bestie :)