Ikan-Ikan

Wednesday, July 6, 2011

bahasa saya PELIK? .. memang .

* peliknya bahasa ko .
itu kata orang

ini kata aku .
* ko pahal . suka hati gua loeh . bahasa gua . bukan bahasa lu .
ehhh . garangnya . ko nie gangster cawangan mana . bukan maen marah  orang nie.
budi bahasa sikit .

*hehe .. mintak maaf ieye? tlbeyh sudah td .

yeap . diperakui SIRIM . sememangnya bahasa aku pelik . kengkadang tue boleyh buat org ase nk kasi hentak kpala kat dinding . giv up terlampau lpas bca ayat2 aku .

xkre loeh . dlm chat, msg, mahupun dalam nie bloq . sume ak bedal . aku masih gne bahasa pelik, pelik2 .

so . meyh cnie tgok . antara bahasa pelik aku  .

* 
meyh : mari
cnie : sini
loeh : la
tengs : thanks
npe : kenapa
okie : ok 
klu : kalau
sume : semua
da : sudah
gne : guna
sket : sikit
lak : pulak
nyea : nya
buleyh : boleh

* nie sket jea . nak letak sume xingt arr lak .

kan ..? terbukti bahasa aku pelik . da mcm tak serupa orang . jauh sekali berbeza dgn makhluk asing kat planet Pluto tue.

ada yg phm. tapi ada gak yg pelik . kengkadang ada yang siap tnye ak blek . sebab tak paham .

mungkin aku jenis yang mementingkan identiti . yeah . bahasa asal aku olah . bahasa biasa org guna . aku tukar . bukan nak merosakkan bahasa . tapi setelah consider few factor . aku ase bahasa ak nie mgkin sbb da terbiasa . atau nak jimat masa . huh!!

source:


rasa nyea lpas nie buleyh tak aku terbit kamus versi aku ?
mimpi .
pffft!! 


till next BOO-bubbling, people


whuts?: tingin lak nak makan sambal telur . NYUMPP





7 comments:

Unknown said...

haha,aku tak perlukan kamus ko,sebab aku dah master bahasa ko.hari2 hntr msg.huhu

Adam Ikan said...

hehe , opkoss .

hehe . alah bisa . tegal biasa

semutsengal said...

bahasa jiwang bangsa yeaaahh!!!!





Err ?

shandye. said...

stuju dgn brader Rozuan Ismail kat atas ni. dh common and widely used la your words. lalalalalala....

Adam Ikan said...

haniff : ieye pomm boleyh . bahasa nie buleyh ksi gne jiwengs kat awekk

shandye: pfft . emg ths kind of lang. i used blerr msg2 dgn rozuan nie . huh

hyz said...

biase jek bahasa2 ni..... org2 yang tak paham tu yang pelik kot.. huhuhu

Adam Ikan said...

Hyz: tue loeh . nk kne organise klas khas . ksi pmhmn awl ..