Ikan-Ikan

Thursday, July 14, 2011

mana ada aku gigit lidah orang woi ..

hentikan pemikiran kotor , kunen dan berkeladak itu .
ini bukan entri lucah mahupun berkaitan porno .
jauh sekali adegan cium "geget lidah"
macam dalam cter omputih tue .
sama sekali TIDAK .

bak kata patah-patah lama .
" sedangkan lidah sendiri pun tergigit, inikan pulak lidah orang. "
yang belakang tue aku sje kasi tambah .
zaman moden mana ada cara perli bermadah nie .
sume men terkuar. jelas nyata dan pasti menyinggung perasaan orang lain .

bergaduh normal . tak semua orang sependapat dengan kita .
bila2 lagi kalu2 orang tue selalu rasa dia la manusia paling btoi di muka bumi nie .
aku tak pasti . kdg2 aku pomm tak masok dengan cara orang .
kdg2 pomm buleyh tjadi pergaduhan . mcm mne sekalipomm kter elak .
pling kuang pom mesti adr yg terasa, mkn ati ataupomm tak puas hati

da lumrah koet kan ..?
aku tak sempurna .
mustahil aku boleh sependapat
atau menjaga hati dan perasaan orang .
tapi tak salah kalau mencuba .
selagi ianya tak mencalarkan maruah
atau merendahkan diri kita .
teruskan bersangka baik .
melainkan satu pihak lagi mahukan yg sebaliknya .
maka teruskan dengan pergaduhan .

berundur tak bererti kalah .
diam tak bermaksud kau lemah .

cara terbaik .
mohon petunjuk Allah
semoga dipermudahkan segalanya
terutamanya berterusan dalam menjaga hati orang sekeliling .


SOURCE:


maen jelir2 lidah lak dia .
geget kang 
OUCHH!!


till next BOO bubbling



whuts?: ini pendapat aku jea . hehe .






7 comments:

vampire's lovex said...

sabar je la. kalau nk ikot cakap org memang sampai ke mati x boleh nak puaskan hati dorang..

gunting je lidah yg jahat tu hahaha...

muhamad hanif said...

ingat comolot tadi..



AHAHHAAHHAAAHHA

ikan said...

VL: kalau boleh digunting . lme da gnting nyea VL .. GRRRR




hanif: bnde2 cmnie laju jea ko kann ..? haha

YOUsoF said...

Tak mudah nak jaga hati orang..


Petunjuk dari DIA memang yang terbaik..

ikan said...

yeap . btoi tue . memang agak mustahil kalu nk puaskan hati sume owg .

yang penting pkir kn dlu hati sendiri .baru yg laen .

Izzaty Ishak said...

Manusia tak sempurna. Selalu saja ada buat kesilapan dan tak sengaja ter-sakitkan hati org lain. Utk kata sepakat, berbincang lah elok-elok. Paling penting, kedua-dua pihak kena ada sikap toleransi.

Pergh. Biar betul aku ni nasihat org. Apa-apa pon ni nasihat utk diri sendiri gak. Keh keh keh

ikan said...

btoi tue izzaty . nak kne duduk bncg kann ..?

sepakat membawa berkat