Ikan-Ikan

Thursday, August 25, 2011

Bergotong-Royong untuk Raya

Assalamualaikum w.b.t

Selamat Hari Bekerja #tiba-tiba? haa.. maksod ak, ye loeh raya semakin dekat. banyak kije mahu kasi setel. bakar kueh, ambik buluh buat lemang tepung, kasi masuk duit dalam sampul raya dan tak kurang juga mereka yang gegeh mengemas rumah. takkan stadium pulak kann ..? HADOII .

HAHA. semester baru untuk naek study nie pomm mula belum lagi. tapi baek punya Mam Besau da mula kasi eseimen. kemas rumah. disebabkan aku menganggur kehormat dek cuti terlampau panjang. maka dengan berbangga aku diberi mandat kehormat untuk mengemas keseluruhan rumah. #gaya ko superhero mampu buat semua sepantas kilat . SIGH!

tak boleyh malas. kne rajin. so nk kne mula warm up, streching part2 liat dan mulakan kije. ayuh! dengan berbekalkan sehelai kain buruk baju lama tak pakai dan penyapu terbang milik si Hermione Heri Poter, aku gegeh mula mengemas . sempat Hermione berpesan " Heyh Hensem, jaga baek i punya penyapu tue, habes warantty tue. klu patah, da tak boleyh g centre kasi tukar lain. hati2 yea sayang?" katanyea . penuh godaan, tapi aku tepis sebab itu dugaan berpuasa. #sori sayang.

setahun sekali kan beraya. bukan nyea lima kali . so apa la salahnya kalu aku kotorkan jari aku yang cam ala2 Nasha Aziz ni. Ouchh . bikin banyak hati sakit. bersihkan la yang mana patut kan? yang bersawang tue dibuang. yang berhabuk tue blow pkai vacuum. cuci kipas . aishh . macam2

nie la antara hasil titik peluh aku haishh penat doe

sebelum


sepahnya 
sakit mata memandang .

selepas



aishh kemasnya 
berbangga la wahai ibu-ibu 
mempunyai anak gaya aku
SIGH!


nie kre sket jea ak kasi upload, tue blom lg ak memuat naik pic mse ak tebang pokok kelapa depan umah plus bagi makan ayam itik di reban . dan menyelamatkan seekor ular sawa sebelom dibaham oleh seekor kura2 tua. kije rye kea tue? hanya aku yang tahu. aishh . susah2 . HAHA

till next BOO bubbling


whuts?: entri over-exposed gaya aku nie memang bikin banyak hati menyampah. ampun. aku hanya insan bese yg impikan populariti. HAA? sick.





11 comments:

mizmarmalade said...

hehe.. rajinnye dia.. slmat bergotong-royong eyh :)

aqmalazmi said...

ahahaha..bukan selalu gotong royong tuw..
agaknya setahun sekali kowt wey?
niahahahha

Edy Fee said...

hahaha...kemas tu je kew..hehe ok la dr tak

muhamad hanif said...

hahahaha,

yeje kau tolong sekali ?


tiputipu !

muhamad hanif said...

hahahaha,

yeje kau tolong sekali ?


tiputipu !

merahitujambu said...

dh mula mengemas ke??salam syawal..nk doodle free jom laaa

mizzbutterfly said...

mengemas rumah u... :) so seeewwwtsss

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

sukenye bantal kaler merah ghairah tu haa.....

YOUsoF said...

Harap² Hermione tak berkecil dengan kau... ;D

Boleh tahan 'banyak' jugak yang kau kemas.... kan.



Keje² bahaya berdepan ular sawa tu yang patut kau upload, baru ramai gadis tergoda.. hahaha

iKhRam said...

bagus la berkemas-kemas sempena raya nie..
tp sepah tu macam dibikin sendiri jek?? hahaha

selamat hari raya..

hafrawiey ozakawa said...

selmat ary raye..follow back..