Ikan-Ikan

Friday, August 19, 2011

Masak Aku ke Aku Masak?

Assalamualaikum dan Selamat Berpuasa .

Eh! da lbeyh setengah bulan berpuasa. Terasa macam kejap jea puasa kali ini. Ye loeh, blerr waktu tdoe ko lbeyh lama daripada waktu sedar ko. mesti2 loeh tak penat apatah lagi rasa lapar. HAHA. itulah aku, seorang student yang bercuti sem panjang. #jgn tiru. 

Apa yang aku buat bulan pose selain tdoe dan menonton TV? haa.. kasi gempak, nie aku nak kasi tow. aku nie boleh la dianggap sebagai Co-Chef atau penolong ketua chef dalam rumah aku nie . senang cakap, penolong kepada emak aku la weyh. emak aku bekerja. dan kekadang pulang lewat, sampai umah sbelom bbuka. sementara dia sampai umah tue, aku pom bersilat kat dapur. potong sayur gaya kungfu, bancuh air gaya Anney kdai mamak. tak kurang jugak memekik lolong nyanyi lagu ala Susan Boyle. Hekau hado? belom tentu .

Nak kata expert tue tade la. tapi boleh la. kalu setakat telur goreng pejam mata tue, lom tentu kowang leyh rasa. Ye loeh, mata bertutup, sedar2 telur di kuali, dah kat dalam tong sampah. SIGH!! target missed. tade la sedap sgt, tapi kalau leyh boleh dibawa masuk mulot, telan masuk ke perut tue. kira oke la kan .. hehe



ada gaya cam Dapur Selebriti ?
sowie kuali tak lawa, mana tow nak bwk masuk Blog nie
kalau tow, leyh aku gosok kasi kilat 
WINK!


tak terkecuali . beberapa minor injury yg aku dapat masa memasak nie



yang dalam bulatan garis putih tue
#saje buat putih sebab kulit aku kunen langsat. HAHA.
tue kesan percikan minyak
time menggoreng burung unta 
SIGH!
pedih koet 




till next BOO bubbling 



whuts?: sape ckp gegerl jea leyh masak..? aku pcye kowang lagi bagus dr aku .




12 comments:

muhamad hanif said...

ni mesti kes 1st time guna kuali..


kankankankan ? AHHAHAHAHAHA

idzanfashila said...

lme2 expert laa~ no worries :D

Wadi AR said...

ayam goreng mcm hangit. kehkehkeh

ayie said...

hebat la masak..hihi

wan azie said...

ok la tu....jnji leh telan....



kenyang gak.....well done !!!




allalaaaa ~

merahitujambu said...

sedap x?mkn sedri xpe..bedal je..hehehe

azalia hjsalleh said...

kira hebad la tuh

Anif Abdullah| AA said...

cayalah.. sudi2 laa share resepi lepas ni.hehe

Chenal said...

wife x masakkan ker? hih

Farhan Ismail said...

xpert masak smpi mlecur...haha

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

hamek kau...msak laa tangan sendiri lg SODAP !!!!

adrinaqamarina said...

suka lelaki yang pandai masak. hohoho.


bila tengok lama lama, baru perasan tu ialah tangan kan?