Ikan-Ikan

Monday, October 24, 2011

Hujan dan Lagu Tangkap Jiwang

Assalamualaikum w.b.t & Selamat Berhibernasi

hibernasi? HAHA.gaya beruang kutub tidur dalam gua. tapi manusia berselubung dalam selimut, membulat atas katil. sekarang musim hujan, petang jea hujan. so rasa mengantuk tue pom terlebih-lebih dari biasa. memang feel ala-ala ko stay korea time winter, tidur dalam keadaan sejuk, nyaman. bajet kat luar bilik tue macam salji mencurah turun. mata pom sepet2 ala mamat/minah korea. Pfft. korea sangat.

tapi ini bukan soal tidur terlebih, selalu aku pikir kenapa hujan salu berkait dengan mood sayu, sedih. ye loeh, kalau layan video klip artis2 lama konpem ada scene pompuan menangis dalam hujan, meratap pemergian si kekasih hati, tak pomm ada sorang nie duk kat tingkap, merenung ke luar tingkap dan pasti waktu tue ujan. cliche sangat. jarang pulak ada orang nyanyi, gelak terlompat gaya monyet kena goreng bila time hujan, kenapa ieye? 

kenapa, kenapa? aku rasa mungkin waktu tue awan redup, mendung. angin sejuk mencucuk tulang hitam. memang la boleyh kasi feel sedih tue UP terlebih. air mata pulak menitik2. lagi2 mereka yang berpatah hati, hilang kekasih hati mahupun dok mengenangkan tak cukupnya duit nak beli i-Pon 4s. haa..? JOKE 

papepomm, aku nga feel gilos sama ini lagu, tatau kenapa, first dengar kat radio, trus aku tanya kwn aku yang-tengah-sibuk-drive. nasib baek tak langgar kambing melintas #motif?





boleyh tangkap lentok sedih punya
layan time hujan 
konpem leleh2 air mata 
huh!


whuts?: rasanya tak salah kalau laki2 layan lagu sedih yang dinyanyikan oleh artis wanita kann? kata kawan aku, lagu nie da mula ada kat pusat karok. so, apalagi? meyh kasi serang


till next BOO bubbling


bubye, Peoples 








No comments: