Ikan-Ikan

Monday, March 26, 2012

Hari yang Kelabu

Selain keadaan hujan yang susah diramal, begitu jugak benda yang jadik dengan hati dan fikiran aku. Bukan kata aku nih jenis complicated, sukar dipahami atau psiko tak mengira masa dan tempat. Tapi, kengkadang aku buleyh ttber jadik konpius dengan minat aku sendiri. Kalau bosan, aku mungkin pilih untuk tidur, buleyh jadik jugak aku gigih buat layang2 untuk dimain di padang pada waktu petang. Atau memicit Black atau White head yang ada di batang hidung aku dan pasti bukannya batang hidung orang. Fuhh! Sekarang hati aku macam ada dilanda perasaan bunga2. tapi bukannya bermaksud aku bercinta. Aku jadik was2, mungkin ramai yang buleyh gelakkan aku bila aku ceritakan apa minat aku sekarang. Tapi, dengan kesedaran pentingnya konfiden yang telah diajar oleh cikgu tadika aku dolu2, maka aku pun sanggup dimalukan. Aku sekarang suka baca novel.  Sape gelak, aku cucuk hidung kau laju2. Haha

Terbaik dari ladang. 
Macam mimpi jadik nyata. Kelabu.

Macam fenomena la pulak skang, sebab makin ramai yang membaca novel. Or should I say thanks to government because of the 1Malaysia Book Voucher. Semua orang masing2 ada buku yang menarik. Baucar aku dah habis, tak sempat nak beli buku ni. Ini buku kawan aku. But then, I recommended to her to buy. After all, it is still one of the best, for me. Dia kasi aku pinjam dulu, sebab dia masih banyak novel lain yang belum dia baca. Sebelum nie, ada 2, 3 kawan aku yang baca buku nie, kata dorang buku nie best. So, aku pom bersemangat nak baca dan habiskan novel nih. 

Bahasa menarik, ringkas, gaya sempoi2, tak heavy
Yeap! that's Starbuck is my own made bookmark!
Cover pun menarik. Colour cantik.

Tak salah koet membaca novel atau kisah cinta. Tapi aku yakinkan, novel nie bukan bahasa bunga2, jiwang tangkap rama2. Jauh sama sekali. Jiwa remaja tuh masih ada. Banyak cter pasal konpius itu, dan ini. atau senang cter,  bagaimana seseorang tuh terperangkap antara dua? berada dalam keadaan Kelabu, bila mana keliru samada untuk memilih Putih atau Hitam. Fulamak! DBP sunggoh aku nih.

Gotcha!
Tengs Wani :)

5 comments:

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

waahhh bole g carik ni..

ikan said...

mesti beli. siyesh best :)

Rozuan Ismail said...

nanti pinjam buku ni ye.kalau nak bagi terus pon boleh

Joe_Hans said...

nak beli.. tapi voucher buku dah habis.. xnak keluarkan duet sendiri.. maka, NAK PINJAM...hahahaha

Khairiz said...

sesungguhnya membaca itu bagus..x kira apa saja jenis bacaann