Ikan-Ikan

Thursday, February 7, 2013

Jam Bermisai

Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera semua.

Alhamdulillah, akhirnya aku selesai fasa pertama. Untuk 2bulan, hidup di perantauan #perantauan la sangat kan? entah sekali kau laung nama adik kau, kekonpem adik kau boleh dengar.

Aku rindukan masa latihan, gelak ketawa besau dengan kawan. Stay up sampai 3-4pagi kat kelas, keluar makan mamak awal pagi, lepak kat laut sambil makan keropok lekor. Semua aku rindu. Dua bulan tuh rasa macam kejap. Tapi itu  yang paling seronok yang aku suka buat.

 Jam bermisai. Hehe
Nie kenangan yang paling susah aku lupakan. 

Jam nie salah sorang kawan kesayangan aku kat sana yang kasi. Dia macam kakak bagi aku. Sepanjang kenal dia kat sana, aku rasa happy, senang bila dengan dia. Kata dia, tak syiok pakai jam nih sorang, kalau ada kawan lagi best. So, aku pun dapat satu. Dia satu, aku satu.

Jam misai nih bukan sebarang jam, jam dia boleh caroi air punya. Kata amoi tuh la.

Bila aku tanya caroi air tuh apa, caroi air itu maksudnya boleh celup air. Alahai amoi, bukan main sakan aku tahan gelak.

Tapi nih sume bukan pasal jam nih jea, tapi tuan pemberi jam. Terima kasih, saya harap persahabatan kita kekal lama Kakak Darlin. Hehe. 

Whats?: Kisah kawan lain. Dah lama kenal, baru aku tau yang dia dah jadi pemerhati belog aku nih dulu2 lagi, rupanya dia pun blogger jugak. Dah jadik follower dah pun. Dan alhamdulillah, kitorang pun dah berkawan. All the best of luck, satu hari nanti kau mesti jadik blogger feymess :) Suka baca belog beliau. Tak sangka Atok @ Kitty Merah buleyh berblog jugak. Haha #joke :P 

Tengs sebab jadik kawan aku. 

3 comments:

Kamarul Zaman said...

persahabatan adalah segala2nya..suka duka pun kadang2 rencah setiap persahabatan...:)


#sape kitty chumell tuh??ok2 kocak air tepi parit sambil nynyi "wahai bondaku....bondaku si ikan kaloi..."

:)

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

http://www.nolimitadventure.com/

xila dot said...

ensem plak jam bermisai nih...huhu