Ikan-Ikan

Monday, March 18, 2013

Arghh! Biar Biar.

Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera.

Macam selalu aku buat, dan masih aku teruskan. Seperti biasa, tajuk entri post selalu nak yang paling kontroversi, paling nak tarik perhatian geng-geng makcik beli ikan kat van-van yang masuk kampung. Sekali dia lari, dengan genggaman bakul pasar di tangan, sekali punya semangat dia view belog aku, sekali dia boleh hampa. Kembang-kempis lubang hidung sebelah kiri. Tajuk entri panas ala-ala suam-suam ketiak orang demam, tapi realitinya lagi sejuk dari tapak kaki kena lantai waktu subuh.
 
HAHA! Berdekah aku gelak sama makcik ittew, ekau dah terkeno!
 
Apo kono eh jang? Baru-baru ini aku bosan boh, pusing kanan, aku toleh nampak dinding putih. Pusing kanan pun masih sama, dinding putih. Buhsannya stay dalam bilik. Dalam kesempatan line clear, kata omputeh, mula keluar tanduk dua.
 
HAHA! Dengan gelak jahat aku open laptop. Aku cucuk hard disk. Godek sana sini, folder paling tersorok, aku klik! Tuh dia, Amekaw! Aku layan muvie Insidious.
 
Aku masih suci, tak buat kije jahat, layan cter hantu je. Bukan layan yang bukan-bukan. Itulah semulia-mulia tindakan. HAHA!

 
Korang layan trailer nih dulu. What say korang?
 
Yang nih pulak?
 
 
HAHA! konpem cuak dengan kemunculan cemas-cemas
hantu nih. Dorang bukan kira, main keluar je
tak kasi Warning punya!
 
"Basically, cerita ini mengisahkan tentang roh-roh yang berkeliaran lagi tak aman, cuba nak merampas jasad si anak kepada pasangan ini. Ketua kepada hantu-hantu yang tak cantek ini, mengurung roh si anak dorang kat satu tempat. Dalam masa yang sama, hantu-hantu nih bersaing nak dapatkan jasad budak itu. Sampailah si bapak kena amik tindakan untuk masuk ke alam roh dengan bantuan sorang bomoh. Tetapi, ada sejarah silam, rupa-rupanya ada seekor roh ini dah lama cuba nak rampas jasad bapak budak itu jugak" Wow!
 
 
Roh nih paling aku rasa macam nak kasi kaki,
siang-siang pun boleh ada,
sakan dia melompat sana-sini.
 
HAHA! Baru on je cter nih, aku dah macam sikit rasa bulu roma tangan nih naik macam tiang bendera. Lagu dengan gambar macam seram. Mula, rasa nak tutup je, tapi kuatkan hati jugak. Sebab aku ini antara kaki-minat-cerita-seram dalam banyak kaki-kaki lain yang ada.
 
Haa! NAH! Nak sangat layan, Sekali bila masuk malam, aku dah mula rasa gelisah, sambil menggaru pinggul. Melilau mata aku. Seram Boh! Taubat lak rasa nak layan cerita macam ini dah. 
 
 WHATS?: Muvie macam ini buat layan boleh la, kena kuat iman, pendirian. Jangan sampai percaya lak dengan motif-motif dorang. Aku sampai arini terpikir tang mana la Skrip Writer dia nih boleh dapat idea macam ni.

No comments: