Ikan-Ikan

Sunday, March 13, 2011

ini positif

alhamdullilah
allah masih panjangkan usia aku
alhamdullilah
allah masih bersama aku
allah permudahkan segala urusan aku ..


waktu-waktu sukar mungkin
takkan semua melalui seperti yang anda lalui
aku cuba didik hati aku
cuba berbisik dengan jiwa aku


tersentuh? sedih?
sampai bila ?
ini mungkin bukan aku
100% definitely wrong


: susah bagi kita nak puaskan hati semua orang
: orang hanya mungkin mampu memandang, menasihati tanpa perlu memahami
  dengan apa yang kita lalui


itu semua kata-kata kawan aku
betul! semua betul!
tapi bila aku mempersoalkan kenapa semua masih menyebelahi pihak lain.?
langsung x pernah menyebelahi aku?
duduk sama-sama aku, dengar masalah aku
anyone?
and the only answer that i can give is NO ..


people doubt me much ..
without trying to be im my shoes


im sick!
sick of their pretending!


tapi ya ALLAH
hati ini gusar
lemah tanpa doronganMU
aku mohon petunjuk
dorongan dariMU
memimpinku ke arah kebaikan dan kesenangan


terima kasih bagi mereka yang menyedarkan
bagi mereka yang terasa, seribu keampunan aku pohon
apa yang boleh aku kata
" berat mata memandang, berat lagi bahu ini memikulnya "


maafkan saya..

2 comments:

Santan Berlada said...

x pyh ssh pyh puaskan org...
cuz
dh sifat semulajadi manusia...
x kan pernah puas... ^^

Adam Ikan said...

kan deans .. tengs :) appreciate it much