Ikan-Ikan

Tuesday, April 26, 2011

menipu?

MENIPU..?
"aishh .. mana ada loeh
 aku jujur apa ..
 ko nie pom berpada la cket kalu nak tudoh2 nie kan ..
 sumpah!! aku tak tipu .. "

* jangan main sumpah2, berdosa. tak kena gaya laen jdiknya .. haha

haha .. cliche sgt ..
trust me, everyone do that

mengaitkan cerita tipu dgn diri aku
memang aku pernah MENIPU ..
banyak sikit,
kecikk besau,
normal as human .. tapi semestinya menipu taleyh dijadikan tabiat ..

bila bersama-sama kawan, kuar melepak ..
aku MENIPU .. *but its depend.. kadang2 tue sgt enjoyy dgn mereka2
berpura-pura happy, enjoy, tersenyum lebar ..
muka hepi, hati dalam sedih ..
banyak masalh, memikirkan kerja, eseimen berlambak
sebab .. aku tak nak kawan aku terasa, terkilan
kalau aku tarik muka, sah2 tak seronok jadik nya
sgt boleh spoil mood hepi mse kluar ..

bila mak ayah kol tanya ..
da makan ke belum
aku jawab dah, dah makan dah tadi lepas kelas
tapi sekali lagi, aku MENIPU 
sebenarnya aku tak makan, atau makan ringan2
sebab aku tak nak mak ayah kat rumah susah hati sebab anak dia xmakan
bukan disebabkan takde duit
mungkin sebab kesempitan masa, kurang gap antara satu kelas ke kelas lain
so tade mse nak makan ..
kengkadang, mungkin jugak sebab kasihankan mak ayah .
masukkan duit selalu.. sedangkan duit tue untuk kegunaan lain.

bila lecturer minta submit eseimen
salu tak buat ..
kalu buat pom disebabkan rajin
tapi kalu mls atau xpandai nak buat tue salunyea
tiru jea kwn2 ..
aku MENIPU
ntah la .. teruknya ...

paling besar penipuan ialah penipuan terhadap diri sendiri
hipokrit, berlaku tidak adil ke atas diri sendiri
berhadapan dengan orang muka gembira .
tapi dalam hati sume xkne, sdeyh jea rasa ..
sekali lagi, aku MENIPU

see..? ini kisah menipu aku ..
sebenarnya banyak lagi penipuan lain ..sangat!
dan aku pasti tak semua penipuan itu keburukan
menipu untuk sesebuah  " kebaikan" atau menjaga perasaan yang lain
keadaan memaksa, selamatkan diri dan sebagainya
kata orang  "tipu sunat" atau "white lies"
sesekali tapi jangan selalu ..
tipu untuk "kebaikan" ..


source:


haa.. tipu la ..
sekali tipu, sekali idung jadik panjang 
ada berani ..?



whuts?: cuba jangan tipu .. try as possible as you can

till next BOO-bubbling
bubye

5 comments:

Rozuan Ismail said...

sentpa dan sentap.aku ni suka gak nipu.,untuk kebaikan diri sdiri..haha

ikan said...

haha.. yeap thts the key .. menipu utk kebaikan okie koet ..

Shamsuddin Amin said...

ak biase tipoo tuk menyenagkan hati org... huhu
tu pon kire tipoo diri sendiri kan...

Santan berlada : Bowling :: sejarahnye...

ikan said...

hehe tape .. pndai tpoo pndai cover

NUMASARA HANA said...

kadang2 tipu tu lebih baik dari jujur...

jemput join http://numasara.blogspot.com/2011/04/jom-join-ucapan-untuk-ibu.html