Ikan-Ikan

Friday, November 11, 2011

Berperike-BINATANG-an

Assalamualaikum w.b.t dan Selamat Berhujung Minggu

Woo-yeah, genap seminggu aku bermalas-malasan di rumah sendiri, membela lemak yang sedia ada dan hanya menunggu masa untuk dikutip hasilnya untuk dibuat cheese # merepek la weyh. yeap, ieye. bagi aku yang merantau jauh nie, sememangnya setiap saat di rumah tue perlu dihargai sebaiknya. makan sedap, tidur best, Online tanpa henti, dan tak tdoe malam gaya kerja operator jabatan bomba. Pfft. # sila bangga sebab cara hidup saya amat tak sihat. dan jangan tiru. HUH!

Tragedi yang baru terjadi menimpa keluarga aku, yang aku rasakan aku patut bersedih dan terasa macam nak menyumpah-seranah kepada sesiapa yang menimbulkan masalah ini. kalau masih ingat, dulu aku pernah post entry mengenai kehilangan Dotty, si anak kucing comeyh milik aku. klik SINI. tragis, sampai hari ini aku tatau mana dia hilang, dan macam mana dia boleyh hilang. ohsemm, gaya dia menuntut ilmu ninja peringkat ketujuh dan berjaya meloloskan diri. dann aku masih merindui dia. sedih!

tapi paling sedih, sekarang, semua anak kucing aku hilang. ini serius. macam sekelip mata jea nie. petang tue elok ada rumah, maen sama2 sume. tapi semua hilang lewat petang tue. mulanya aku sendiri pomm tak perasan. keesokkan harinya, aku pom pelik kenapa Mama kucing nie tak tentu arah, keluar masuk rumah, lompat sana-sini, bising2 gaya hilang anak # hakikat nya ieye. kesian dia weyh.

kantung susu dia membengkak tak ingat. mengeras disebabkan penuh dengan susu yang sepatutnya diisap oleh anak-anaknya. kesian, mak aku menangis tengok keadaan si Mama. macam menderita sangat. setiap kali mak aku picit, Mama pejamkan mata.mungkin selesa bila diurut, hilang sikit kesakitan tue. semua orang dalam  rumah ini bersimpati dengan nasib Mama. kata emak, mustahil anak kucing ini hilang atau lari diri melainkan ada orang yang buang. dan aku bersangka baik sedangkan apa aku boleyh cakap itu mungkin perlakuan jiran sebelah rumah nie Grrr! sebelum ini banyak kucing aku hilang, dan aku paling tak paham, kucing2 aku tak pernah timbulkan masalah. berak merata ke, ap ke. HUH!

Disebabkan kesiankan si Mama, aku stat moto, gaya mahu rempit di jalan yang lurus, meronda satu taman. sebab kata ayah, dia ternampak mcm kelibat Ginger kat kedai depan masa dia pulang dari surau. gegeh aku cari, panggil2 tapi kesal, tade pom jumpa. kesian Mama, masuk hari ini dah 3, 4 hari dia masih mencari anak dia. bengkak kat kantung susu tue masih belum surut, keras lagi. doa aku, semoga Allah panjangkan umur dia, lindungi dia, dan hilangkan kesengsaraan yg dia alami. simpati sangat.



Mama dengan Anak Batch terdahulu
Include Tam Tam in the middle


Latest batch yang mana semuanya hilang
tanpa kesan!
Oh, my Conan.


Oh, ya! aku tahu Tam Tam paling sedih tengok keadaan mak dia sekarang
tapi, inilah Tam Tam, always Cool! katanya


whuts?: disebabkan terlampau simpati, aku ttber mengalirkan air mata. kesian dia


till next BOO bubbling

bubye Peoples 




4 comments:

Rozuan Ismail said...

ciannya mama.bersimpati dekat you.cuba u bygkan kalau diorg hilang masa u dkt ukm.lg sedihkan

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

klu betoi jahat laa org tu..sian si mama nye tu haaa...xde belas betoi..

eszyamin said...

eeee....kesiannyer...aku x leh la klu cite sal kucin ni..rasa nk nangis jer..semoga Mama bertemu dgn anak2nyer..

Eida Arina said...

comelnya!!!!! but i'm feel pity to your cats...semoga dpt berjumpa semula =)